Název Jihlavanka vznikl v roce 1993. V roce 2005, kdy došlo k přesunu výroby nejdříve do Vídně a poté do polského Marki a německého Hamburku (kde dnes pražíme a balíme veškerou zrnkovou Jihlavanku), byla Jihlavanka již zavedenou a oblíbenou značkou.
Měnit název zavedené značky by z hlediska firmy i zákazníků nebylo moudré, a navíc to ani nebylo nutné. Pro spotřebitele se přesunem výroby v roce 2005 nic nezměnilo. Je všeobecně známé, že káva jako zemědělská plodina nemůže být pěstována v Evropě ani v Čechách. To, co představuje specifické požadavky v národních chutích a zvyklostech, je výběr vhodných odrůd, způsob pražení a míchání druhů kávy.
Kávu Jihlavanka tedy necharakterizuje místo výroby, ale výběr zrn, receptura a technologie pražení, které vyvinula právě společnost Tchibo a které se od doby zavedení značky nezměnily.